Projekt domu - Maciejka

Porozmawiajmy na temat projektów. Dedykowane wątki dla każdego projektu Domowych Klimatów.
lstaszew
Żółtodziób
Posty: 2
Rejestracja: 27 maja 2011, 19:53
Kontakt:

Re: Projekt domu - Maciejka

Post autor: lstaszew »

Witam,

Także przymierzamy się do budowy maciejki bądź też maciejki II (szkoda nie wykorzystać poddasza które tam jest). Jedynym minusem tego projektu jest brak okna w łazience :( Optymistko czy mogłabyś pokazać szkic/rysunek twojego projektu parteru? wiem ze pisałaś o zmianach które wprowadziłaś, ale warto byłoby zobaczyć jak to wygląda :) Z góry dziękuję :)
szymonek137
Żółtodziób
Posty: 3
Rejestracja: 21 mar 2011, 13:42
Kontakt:

Re: Projekt domu - Maciejka

Post autor: szymonek137 »

Optymistko, tempo oszałamiające! My zaczęliśmy dokładnie w tym samym czasie - aktualnie rozpoczęliśmy budowę murów i wydawało mi się, że jest to całkiem dobre tempo, żeby na każdym etapie dopracować bardzo ważne szczegóły (np. izolacje pionowe i poziome) :) no i beton też wiąże przez określony czas..., ale jak patrzę na Twoją inwestycję to u nas tempo strasznie wolne ;).
Nasz dekarz powiedział,że na wykonanie więźby i pokrycia potrzebuje 2 miesięcy.Ale też nie ma to dla nas ogromnego znaczenia, bo nigdy nie braliśmy pod uwagę zamieszkania w domu w ciągu roku. Masz rację, że dach będzie największym kosztem, bo mały nie jest (u nas po przeróbkach to 380m2). Czekamy na dalsze zdjęcia i życzymy realizacji planów.
liska26
Żółtodziób
Posty: 2
Rejestracja: 10 cze 2011, 08:21
Kontakt:

Re: Projekt domu - Maciejka

Post autor: liska26 »

Optymistko,z niecierpliwoscia czekam-zreszta pewnie nie tylko ja-na zdjecia z pokryciem dachowym, zamiesc prosze chociaz kilka fotek.pozdrawiam.
optymistka
Żółtodziób
Posty: 10
Rejestracja: 26 kwie 2011, 19:40
Kontakt:

Re: Projekt domu - Maciejka

Post autor: optymistka »

Dla zainteresowanych-kolejne postępy na naszej budowie. Prezentuję Maciejkę z dachem i oknami.Obrazek

Obrazek

Obrazek
damzawa
Żółtodziób
Posty: 2
Rejestracja: 27 maja 2011, 09:18
Kontakt:

Re: Projekt domu - Maciejka

Post autor: damzawa »

Witam
Optymistko wielkie postepy na Twojej budowie, czy moglabys wrzucić kilka zdjec ze srodka.
Pozdrawiam i Zycze Powodzenia
optymistka
Żółtodziób
Posty: 10
Rejestracja: 26 kwie 2011, 19:40
Kontakt:

Re: Projekt domu - Maciejka

Post autor: optymistka »

Witajcie,
U nas prace cały czas posuwają się do przodu, ale czujemy już oddech zimy na plecach. Czasu coraz mniej.
Przedstawiam zdjęcia Maciejki na obecnym etapie zaawansowania prac.
widok z salonu na kuchnię :
Obrazek
widok z kuchni na salon
Obrazek
widok z jadalni na przejście do garażu
Obrazek
widok na korytarz, w tyle dwie sypialnie
Obrazek
i fragmant garażu-giganta

Obrazek
optymistka
Żółtodziób
Posty: 10
Rejestracja: 26 kwie 2011, 19:40
Kontakt:

Re: Projekt domu - Maciejka

Post autor: optymistka »

...i jeszcze - domek się ociepla
Obrazek

Obrazek
globrol
Żółtodziób
Posty: 5
Rejestracja: 19 wrz 2011, 21:28
Kontakt:

Re: Projekt domu - Maciejka

Post autor: globrol »

Witam serdecznie wszystkich ,,maciejkowiczów"
Budowa budowie nierówna, ... a projekt niby ten sam.

Rok 2008
Zakup działki (902 m2 – wymiary ok. 33 m x 26 m).
Zrobienie ogrodzenia z dwóch stron:
· wylewane z betonu murki (na głębokość ok. 80-90 cm),
· siatka powlekana PCV – zły wybór.

Rok 2009
Koszenie trawy i doglądanie jak ,,uzbrajają działkę” w różne media.

Rok 2010
Szukanie projektu:
· pierwszy wybór DJ 043A – pracownia ARCHDESIGN, http://www.archdesign.pl/projekty/domy_ ... p123327773
· wybrany zostaje projekt Maciejka (kupiliśmy jako jedni z pierwszych – ze względu na liczne telefony z naszej strony i ,,podobno” dość duże zainteresowanie przyspieszono wykonanie tego projektu).
Wykonanie mapki do celów projektowych.
Wystąpienie o tzw. plan przestrzennego zagospodarowania.
Wystąpienie o warunki techniczne przyłączy (woda, kanalizacja, energia elektryczna, gaz).
Wykonanie adaptacji projektu przez lokalnego projektanta – wprowadzenie kilku zmian:
· zwiększenie szerokości garażu o 75 cm,
· dodanie okna w łazience, kosztem zmniejszenia kotłowni,
· dodanie słupa podporowego między oknami balkonowymi (,,pod” tarasem),
· zrobienie większej kuchni kosztem usuniecie okna i samej spiżarni,
· zmiana proporcji łazienki, WC oraz pomieszczenia gospodarczego,
· dodanie 2 okien w garażu,
· zmiana wymiarów okien z 240x150 na mniejsze 210x150,
· zwiększenie szerokości drzwi wejściowych (proponowane to 110x235 będą 140x235),
· usunięcie słupa podporowego podciągu ( tego przy schodach na poddasze),
· przesunięcie i obrócenie komina przy salonie – wykonanie wg projektu spowoduje, że będzie, on bardzo blisko belki chyba tzw. ,,krawężnicowej” a potem gąsiora. Przy kominie systemowym i próbie obłożenia go klinkierem powyższa sytuacja może mieć miejsce,
· wykonanie prostego (,,bez uskoku nad korytarzem”) podciągu przez cała część mieszkalną,
· wykonanie uskoku między częścią mieszkalna a garażem na wysokość 2 bloczków fundamentowych (w projekcje był jeden),
· zmiana kąta dachu o jeden stopień (na plus),
· zamiana stropu ,,lanego” na strop typu TERIVA 4,0/1. http://www.czamaninek.pl/produkty/strop ... a-401.html

Rok 2011
ETAP 1 (wykopy, ławy, fundamenty, izolacje, chudziak, ocieplenie styropianem)
1. Zakup kilku niezbędnych rzeczy:
· blaszany garaż, taczki, szpadle, łopaty, gwoździe, młotki, szlifierki kątowe 230 mm, itp.)
2. Zepchnięcie gruntu rodzimego na pryzmę (ok. 3 godz. robocze) – pod warstwą gruntu rodzimego jest glina. Było sucho kiedy zaczynaliśmy, ale szybko się okazał, że tylko na powierzchni ziemi. Im głębiej tym bardziej wilgotno (kwiecień) i potrzeba było na to ok. 3 godzin pracy spycharki.
3. Wytyczenie przez geodetę obrysu zewnętrznego domu ( 52 szt. słupków drewnianych o wym. 5x5 i długości ok. 120 cm oraz kilkanaście desek).
4. Ręczne wykonanie wykopów (ok. 3 dni 5 osób) – glina była wsypywana do środka powstającego budynku.
5. Posadowienie budynku na głębokości ok. 1 m (licząc od gruntu rodzimego) – na koniec fundament będzie jeszcze podsypane na ok. 15 - 20 cm.
6. Wykonanie wykopu pod ławy fundamentowe zgodnie z projektem w 90 % jeśli chodzi o szerokość.
7. Wykonanie ław fundamentowych:
· podsypka z cementu i żwiru gr. 8-10 cm,
· zbrojenie - belka 4 x Ř 12 mm plus strzemiona z drutu Ř 6 mm,
· beton B-25 na grubym żwirze z dodatkiem na wodoodporność W-8 (przy gr. 35 – 40 cm wyszło 25,5 m3 ).
8. Izolacja pozioma ( pierwsza z trzech):
· gruntowanie ław dysperbitem (ok. 50 kg),
· papa termozgrzewalna podkładowa V60 S24 SBS firmy ICOPAL (2,4 mm) na osnowie z welonu szklanego x 2 (druga warstwa klejona na ciepło) – szerokość 50 cm, http://www.icopal.pl/index.php?page=v60 ... profil-sbs
· wszystkie zakłady papy ok. 30 cm,
· wszystkie miejsca wyprowadzenia drutów i zakłady posmarowane dysperbitem.
9. Ściany fundamentowe wykonane z bloczków 12x38x24 fundamentowych – łącznie 7 warstw (bloczki z firmy CZAMANINEK – 31 palet po 54 szt. ). Od zewnątrz i wewnątrz ściany fundamentowej ( na izolacji poziomej z papy ) wykonane wyoblenia lub skosy. http://www.czamaninek.pl/produkty.html
10. Nałożenie na ściany izolacji pionowej z masy bitumicznej (masa Asfredol 682 z firmy TORGGLER) – łącznie ok. 350 kg. http://www.torggler.pl/izolacje_przeciw ... produkt=29
11. Wybranie (wrzuconej wcześniej podczas robienia wykopów) i wywiezienie gliny. Siedem samochodów po ok. 12-15 m3 każdy.
12. Wykonanie ocieplenia fundamentów styropianem gr. 10 cm (o małej nasiąkliwości wody firmy KNAUF – Hydro Therm). http://www.knauf-industries.com/pl/cont ... żej-gruntu Na styropian była położona siatka i zaciągnięta klejem z dodatkiem włókna szklanego – tylko ta część, która wystaje nad ziemię. Na części podziemnej styropianu była tylko siatka - przykrywała uformowane w procesie produkcyjnym płyt, poziome i pionowe rowki. Całość obsypana żwirem – wg mnie i jeszcze paru osób będzie to spełniało rolę drenażu. Płyty styropianu przyklejone zostały na masę z rodziny ,,bitumicznej” (IZOHAN WM) http://www.izohan.pl/pl_,oferta_izohanizobudw.php - IZOHAN_IZOBUD_WM Nie zastosowałem folii kubełkowej, gdyż jej górna część powinna być mocowana listwą dociskową przez styropian do bloczka fundamentowego – nie chciałem robić dziur w izolacji pionowej.
13. Przywiezienie do wsypania w fundamenty żwiru (piasku) - łącznie 25 samochodów po 12-15 m3 . Wsypywanie odbywało się etapami - ok. 40 cm potem mechaniczne zagęszczanie, następne 40 cm i mechaniczne zagęszczanie. Los był bardzo łaskawy, ponieważ po każdym etapie zagęszczania była taka ulewa, że woda stała przez kilkadziesiąt minut na powierzchni ubitego piasku. Dodatkowo przez kilka dni po ostatnim zagęszczaniu była lana na piasek woda (łącznie kilka godzin).
14. Wykonanie instalacji kanalizacyjnej (i do kominka):
· ręczne wykonanie wykopów,
· w większości rury firmy WAVIN (resztę których brakło dobrałem z firmy DYKA), http://pl.wavin.com/master/master.jsp?bmLocale=pl
http://www.dyka.pl/
· rury o średnicach 160/110/90/75/50 i grubych ściankach,
· ułożone rury zasypane piaskiem i zagęszczone (dodatkowo wszystko obficie polewane wodą.
15. Wykonanie tzw. chudziaka. Ku ogólnemu zdziwieniu ,,paru osób” z gotowego betonu. Wylany był beton B-20 na drobnym żwirze o grubości tylko 6 cm – łącznie było ok. 12 m3.

ETAP 2 (izolacje poziome, ściany nośne, strop)
1. Izolacja pozioma szerokości 50 cm, gr. 1,1 mm z folii PCV (10 cm wypuszczone na zewnętrzny styropian przyklejony na bloczki fundamentowe, 25 cm pod bloczkiem i 15 cm wypuszczone do wewnątrz budynku.
http://www.winyl-pol.pl/izowinyl.php
2. Wykonanie tzw. ,,rolki” lub ,,wałka” z jednej warstwy bloczka fundamentowego (najczęściej jest to pełna cegła).
3. Wykonanie następnej izolacji poziomej szerokości 25 cm, gr. 1,1 mm z folii PCV.
4. Ściany wykonane z Porotherm 25 P+W (firmy WIENEBERGER) – proszę nie kupować z cegielni HONORATKA. Jest często bardzo dużo popękanych i przepalonych cegieł. http://www.wienerberger.pl/servlet/Sate ... 3571300461 Zużyto łącznie 35 palet Porothermu (licząc robiona dalej ścianę kolankową)
5. Wymurowanie ścian na wysokość 11 pustaków ( plus tzw. rolka” lub „wałek”. Takie rozwiązanie pozwala na uzyskanie wysokości pomieszczeń 270 cm przy grubości posadzki z dociepleniem ok. 20 cm.
6. Wykonanie kominów systemowych UNI – fe i UNI – fu z wkładami PLEWA (CZAMANINEK) – docelowo będą obłożone klinkierem. Ogrzewanie będzie gazowe, ale komin wybrałem ,,na wyrost” – może za kilka lat będzie lepsza alternatywa, ... a nie da się już raczej potem zwiększyć przekroju rury wylotowej. http://www.czamaninek.pl/produkty/system-kominowy.html
7. Nie kupowałem nadproży gotowych – wylewane z betonu plus belka z drutu żebrowanego.
8. Wykonanie stropu:
· strop systemowy firmy CZAMANINEK typu TERIVA 4,0/1, http://www.czamaninek.pl/produkty/strop ... a-401.html
· oprócz zalecanych żeber rozdzielczych wprowadziłem dodatkowo kilka innych belek w układzie (nazwijmy sobie) poziomym i pionowym w miejscach, gdzie będą opierały się słupy podtrzymujące dach. To była trudna praca, a zamierzony cel został osiągnięty w 90 %. Jeśli słup nie będzie stał na opisanej powyżej którejś z belek to będzie bardzo blisko – dodatkowo i tak pod każdy słup będzie dana belka tzw. ,,podwalinowa” długości ok. 70-80 cm, tak aby opierała się pomiędzy belkami stropowymi (rozstaw 60 cm),
· w stropie zostawiono otwór na schody z salonu na poddasze i otwór na schody w garażu – drabinę,
· wprowadzone belki poziome i pionowe spowodowały, że na strop zużyto 31 m3 betonu B-20 na drobnym kruszywie (pow. do zalewania wyniosła 250 m2 minus otwory pod schody).
9. Wentylacja pomieszczeń będzie poprowadzona w przez szyby wentylacyjne kominów i dodatkowo będzie wstawione kilka kratek bezpośrednio w stropie i dalej wyprowadzone przez strych do kominków wentylacyjnych.
10. Wentylacja, odpowietrzenie instalacji sanitarnej - będzie tylko jedno, przez otwór w stropie rura 110 mm i dalej wyprowadzona przez strych do kominka wentylacyjnego.

ETAP 3 (ściana kolankowa, wieniec pod dach)
1. Ściana kolankowa wykonana zgodnie z projektem.
2. Wylano wieniec gr. 19 cm – dom , 22 cm – wykusz nad jadalnią i 24 cm – garaż. Łącznie zużyto 5,5 m3 betonu B-20 (drobne kruszywo) – wyszło więcej niż z prostych wyliczeń, gdyż drobny żwir podawany przez pompę ,,wbijał” się w pionowe otwory pustaków. Teoretyczne wyliczenia to 4,3 m3.
3. W wieńcu zatopiono 54 kotwy M16.
4. Dotychczasowe zmiany spowodowały, że dolna krawędź deski okapowej będzie o ok. 12-15 cm wyżej niż w projekcie (różnica grubości stropu – lany, a systemowy).

ETAP 4 (dach)
1. Wszystko zamówione – dostawcy kłamią i jest już ,,poślizg” 3 tygodnie.
2. Jest 19.09.2011 i nie mam więźby – Tartak ,,BARTEK” z Ozorkowa (koło Łodzi) to kiepski dostawca (nie zrealizował zamówienia do dnia dzisiejszego, bo ... zaginęło im zamówienie, ale wpłacone pieniądze NIE).
3. Na początku października dekarz ruszył z dachem – drewno udało się załatwić w trybie ekspresowym z innego tartaku.






Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
paulaprzygoda
Majsterkowicz
Posty: 40
Rejestracja: 05 wrz 2011, 14:18
Lokalizacja: Nakło nad Notecią
Kontakt:

Re: Projekt domu - Maciejka

Post autor: paulaprzygoda »

witaj, czy możesz się podzielić informacjami na temat kosztów budowy?
Paula
Groszek
Żółtodziób
Posty: 2
Rejestracja: 20 paź 2011, 08:34
Kontakt:

Re: Projekt domu - Maciejka

Post autor: Groszek »

Witam

Kosztorys jest istotny, ale oczywiście zależy w dużym stopniu od dobotu materiałów, sposobu budowy itp.
Szkoda, że przy tych projektach nie ma wizualizacji środka. Dom jest świetny. Nam również się bardzo podoba. Z budową chcemy ruszyć na wiosnę i to dla nas już ostatni moment na wybór projektu.
Chciałabym zapytać czy ktoś z Was zechciałby, umożliwiłby nam przyjazd na swoją budowę gdzie np. stoi stan surowy zamknięty już ze ściankami działowymi. Przyznam, że nie bardzo posiadam wyobraźnię przestrzenną i zdecydowanie łatwiej byłoby nam podjąć decyzję mogąc obejrzeć środek.
Wiem, że moja prośba jest dość odważna, ale też decyzja o budowie jest na całe życie :D
Mieszkamy w środkowej Polsce także woj. łódzkie, mazowieckie byłoby najodpowiedniejsze dla nas.

Fajnie, że wiele osób opisuje swoje "uwagi" i naniesione zmiany w projekcie strasznie cenne.
Optymistko idziesz jak BURZA ;) Chyba wszystko musiałaś mieć już spięte rok wcześniej, że ekipa za ekipą wchodziła.
Globrol - świetny dziennik budowy i ściąga dla takich jak my, początkujących :)

PS. Może ktoś na maila zechce odpowiedzieć? anetfox@gmail.com
Wystarczy nam stan surowy nawet otwarty... najważniejsze są ścianki działowe, pomieszczenia, aby nanieść w projekcie odpowiednie dla nas poprawki. Zastanawiamy się też nad wyborem Maciejka czy Maciejka II - i właśnie ta wizualizacja na "żywo", mamy nadzieję, nam pomoże w ostatcznym wyborze. Z góry dziękuję za odpowiedzi
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości